Термінологічний словник


Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

Сторінка:  1  2  3  4  (Далі)
  Все

Г

Гібридна хмара

Гібридна хмара – це хмарна інфраструктура, що складається з двох або більше різних хмарних інфраструктур (приватних, громадських або публічних), які залишаються унікальними сутностями, але з’єднанні між собою стандартизованими або приватними технологіями, що уможливлюють переносимість   даних   та   прикладних   програм   (наприклад,   використання ресурсів публічної хмари для балансування навантаження між хмарами).



Гіпер (гипер)

префікс, що означає підвищення, надмірність.

Гіперінфляція (гиперинфляция)

остання стадія розвитку інфляційного процесу, на якій темпи знецінення грошової одиниці перевищують 40-50 відсотків на рік. На цій стадії гроші втрачають здатність виконувати свої функції, падає їх роль в економіці, господарські зв'язки набувають бартерної форми, посилюються стихійні процеси в економіці. Причинами Г. можуть бути війна, політичні катаклізми в країні, господарська розруха в зв'язку з помилковою економічною політикою уряду та інші.

Гіперзв’язок

Гіперзв’язок – елемент (текстовий, графічний тощо), вибір якого дозволить перейти до іншого об’єкта (файла, фрагмента файла, веб-сторінки, деяких сервісів Інтернету тощо).



Гіпермаркет (гипермаркет)

неспеціалізований з багато профільним асортиментним набором товарів та з великими торговельними площами магазин з методом торгівлі за принципом самообслуговування з наданням значної кількості торговельних і додаткових послуг.

Гіперпосилання, посилання4

Гіперпосилання, посилання4  (Link) – рядок у HTML-документі, який вказує на будь-який інший файл, який може бути розташований в Інтернеті, і містить повний шлях (URL) до цього файлу.


Гіперпосилання1

Гіперпосилання1  – графічне зображення або текст на сайті або в листі електронної пошти, натиснувши на які мишею можна завантажити (іншу) веб- сторінку.



Гіперпосилання2

Гіперпосилання2 –  зв’язок  між  окремими  компонентами  інформації. Застосовується  для посилань, зроблених  усередині одного об’єкта на інший об’єкт. Гіперпосилання, як правило, робиться з об’єкта розміщеного на HTML- сторінці, на інший об’єкт, що може знаходитися на довільному FTP або WWW- сервері.



Гіперпосилання3

Гіперпосилання3    –   виділений   об’єкт   (текст   або   зображення)   веб- сторінки, що встановлює зв’язок з іншим об’єктом. Дозволяє переходити до іншого об’єкта середовищі WWW.


Гіперсередовище

Гіперсередовище – технологія подання будь-яких видів інформації у вигляді відносно невеликих блоків, асоціативно пов’язаних один зіншим.



Гіпертекст1

Гіпертекст1  – текстовий або інший документ, у якому стоять посилання на  інші  місця  цього  або  іншого  тексту,  клацнувши  на  які,  користувач переміщається з одного місця в інше.


Гіпертекст2

Гіпертекст2   –  зв’язок  між  документами,  які  можуть  розміщуватися  в будь-якому місці. Клацаючи мишею на виділеному слові або фразі, користувач потрапляє в ті розділи, де висвітлюється дана тема.


Гіпертекст3

Гіпертекст3 – документ, що містить посилання на блоки тексту всередині самого документа або на інші документи.


Гаджет

Гаджет – невеликий додаток, що надає додаткову інформацію. Міні- програма, яка надає користувачеві додаткові зручності для роботи з основним сайтом, інтерфейсом і полегшує функції користувача.



Галузь (отрасль)

сукупність організацій, підприємств, фірм, корпорацій, згрупованих і об’єднаних за певними спільними функціями, дійовими виробничими і невиробничими ознаками: спеціалізації з випуску однотипної продукції, технології, комплектності, задоволення потреб (наприклад, легка промисловість, машинобудування, медицина, освіта, наука).

Гарант (гарант)

поручитель; держава, юридична чи фізична особа, що дає гарантію в чому-небудь.

Гарантійне зобовязання (гарантийное обязательство)

форма гарантій, що їх надають банки клієнтам за певну комісійну винагороду. Г.з. свідчить, що банк страхує постачальника, який надав покупцеві комерційний кредит, і у разі прострочення платежу банк зобовязаний здійснити його. Постачальник вимагає Г.з. тоді, коли невпевнений у кредитоспроможності покупця.

Гарантійний лист (гарантийное письмо)

те ж саме, що і гарантійне зобов'язання.

Гарантійний термін (гарантийный срок)

строк, протягом якого покупець (споживач) може пред’явити претензії щодо якості придбаного товару або виконаної роботи.

Гарантія

Гарантія – за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником.


Гарантія (гарантия)

юридично і фінансово забезпеченні зобов’язання юридичної чи фізичної особи виконати певні дії, зобов’язання.

Гарантований дохід (гарантированный доход)

дохід, одержання якого є безсумнівним, гарантованим за будь-яких змін кон’юнктури ринку.

Гейміфікація (ігрофікація)

Гейміфікація  (ігрофікація)  –  застосування  підходів,  що використовуються в комп’ютерних іграх для підвищення залучення гравців, у неігрових процесах: нагороди, бейджики, рівні майстерності, створення єдиної історії. Гейміфікація часто застосовується в реалізації комерційних продуктів; а в освіті деякими елементами такого підходу користувалися вже давно вчителі молодших класів і дошкільних установ.



Гендерний

Гендерний  (англ.  gender,  від  грец.  genos  –  рід)  підхід  –  сукупність уявлень, які передбачають визначення відмінностей у поведінці та сприйнятті жінок і чоловіків не так за їх фізичними особливостями, як за вихованням і поширеними в кожній культурі уявленнями про суть жіночого та чоловічого.



Генеральний (генеральный)

1. Головна посадова (керівна) особа. 2. План


Сторінка:  1  2  3  4  (Далі)
  Все